Superfoods voor kroeshaar!

Schoonheid komt van binnen uit. Wil je mooi en gezond haar dan zul je de nodige voedingsstoffen moeten eten die je haar van binnenuit voeden. Eet jezelf en je haar gezond met deze superfoods!

 

Fruit

My favorite food! Bananen bevatten vitamine B6. B-vitaminen helpen je lichaam om de voedingsstoffen beter te kunnen opnemen. Deze vitamine zorgt er ook voor dat je haarwortels gevoed blijven. Rode vruchten als strawberries, tomaten en cranberries bevatten veel vitamine C. 8 aardbeien bijvoorbeeld bevatten 100 procent van je dagelijks benodigde hoeveelheid aan vitamine C. 

Zalm, sardien en makreel

Wie houdt niet van zalm? Deze vissoorten bevatten omega 3 vetzuren die haaruitval tegengaan. Deze vetzuren zorgen er ook voor dat je lichaam de vitaminen uit ander voedsel beter opneemt. Ze bevatten ook vitamine B12 en ijzer voor gezond haar en een gezonde huid. Omega 3 zit ook in flaxseed, strooi wat in je yoghurt. Yum!

Volkoren producten

Volkoren brood in plaats van wit brood, volkoren pasta in plaats van normale pasta! Volkoren producten bevatten belangrijke B-vitaminen, ijzer en zink. Zink stimuleert de productie van sebum, onze hoofdhuideigen oliën. Een gebrek aan zink kan leiden tot droog haar en op termijn haaruitval. Onderzoeken hebben uitgewezen dat vrouwen die leiden aan haaruitval een gebrek aan ijzer in het lichaam hebben

 

Noten

Noten bevatten veel zink en andere mineralen. Walnoten bijvoorbeeld bevatten selenium. Selenium is belangrijk voor het immuunsysteem en helpt je lichaam optimaal functioneren. Haargroei is daar 1 van. Elke dag en handjevol noten dus.

Bonen en pesies

Bruine bonen , witte bonen, black ai pesi, jarpesi, sebi jari. Bonen zitten boordevol ijzer, zink en eiwitten. Eiwitten zijn een belangrijke bouwstof voor je haar.  Bonen bevatten ook biotine dat haargroei stimuleert en het haar versterkt van binnenuit. Een gebrek aan biotine kan leiden tot haarverlies. Pesies zijn bronnen van B-vitamine.

Wortelen

Ik ben zelf niet gek op wortelen, maar ze zijn een belangrijk bron van vitamine A. Vitamine A houdt je hoofdhuid in topconditie. Het zorgt ervoor dat het sebum blijft produceren. Het bevordert ook de natuurlijke glans van je haar.

Eieren, kip en magere melkproducten

Bevatten eiwitten, biotine en vitamine b12. Kip bevat eiwitten en ijzer!

Donkergroene groenten

Lekker: het gaat om broccoli, spinazie, tayerblad, bitawiri, klaroen. Gelukkig hebben we veel groene groenten waaruit we kunnen kiezen. Ze bevatten ijzer en calcium, vitamine A en C. Calcium zorgt ervoor dat je haarwortels goed blijven functioneren. Calcium zit ook in melk, pompoenpitten en aardbeien.

Oesters, rundvlees en lamsvlees

Alle drie belangrijke bronnen van zink. Als je niet van oesters houdt kun je dus nog kiezen uit rundvlees en lamsvlees.

Stay healthy!

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden